گوشه اي از تسليحات نظامي ايران
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
گوشه اي از تسليحات نظامي ايران
نوشته شده در شنبه 25 خرداد 1392
بازدید : 727
نویسنده : حسین

 

به گزارش ايرنا، مراسم الحاق ناوشكن بايندر روز سه شنبه با حضور امير سرلشكر « عطاالله صالحي» فرمانده كل ارتش جمهوري اسلامي، امير دريادار « حبيب الله سياري» فرمانده نيروي دريايي ارتش و جمعي از مقامات نظامي در منطقه يكم نيروي دريايي در بندرعباس برگزار شد.
فرمانده فني نيروي دريايي ارتش ، نصب و راه‌اندازي سيستم‌هاي كنترل آتش، نصب توپ ۷۶ ميليمتري و ۴۶ ميليمتري در پاشنه و نصب سامانه پرتاب موشك سطح به سطح نور را از مهمترين ويژگي‌هاي ناوشكن بايندر اعلام كرد.
امير دريادار « عباس زميني » افزود: در اين ناوشكن كه يك هزار و ۱۳۵ تن وزن دارد، افزون بر تعويض ۶۰ تن فولاد دريايي در اين شناور جنگي ۵۰ ساله ، در فرآيند بازسازي و بهينه‌سازي ناوشكن بايندر بيش از هشت هزار قطعه حساس بومي‌سازي، سه هزار و۲۰۰ قطعه سرويس و دوهزار و ۵۰۰ قطعه تعويض و ۹۸سامانه نصب شده بر روي بايندر نيز بهينه‌سازي شده است.
وي ادامه داد: ناوشكن بايندر كه در سال ۴۳ در بندر خرمشهر مستقر شده بود، در دوران دفاع مقدس به بوشهر انتقال يافت و اكنون توسط نيروي دريايي بازسازي و آماده دريانوردي شده است.
فرمانده فني نيروي دريايي ارتش خاطرنشان كرد: عمليات بازسازي اين ناوشكن ۲۰ماه به طول انجاميد و ۵۲۸ هزار نفر ساعت كار برروي آن انجام شده است.
شناورهاي كلاس «بايندر» كه در رده بندي بين‏المللي تحت عنوان Corvette ناميده مي‏شوند براي ايفاي نقش كشتي‏هاي گشتي توپدار نيز مورد استفاده قرار مي گيرند.

.

.

.

.


وزیر دفاع در مراسم بهره برداری از این پروژه بزرگ ملی كه به دست متخصصان افتخارآفرین صنایع الكترونیك وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است در جمع خبرنگاران گفت: این پایگاه با هدف امنیت بخشی به سامانه های فضایی كشور و رصد اجرام فضایی به ویژه ماهواره های عبوری از فضای ایران راه اندازی شده است.
سردار وحیدی افزود: اطلاعات كسب شده از سامانه های رصد فضایی نه تنها برای ماهواره های خودی، بلكه به مدیریت ترافیك مداری برای دیگر كشورهای دارای ماهواره های فضایی نیز مفید خواهد بود.
وی خاطرنشان كرد: در حال حاضر معاهدات بین المللی مختلفی برای هماهنگی و تبادل داده های رصدی وجود دارد كه با دستیابی به داده های فضایی، ایران می تواند اطلاعات خود را با دیگر كشورها به اشتراك بگذارد و به این ترتیب در شبكه قرار گیرد. همچنین از اطلاعات رصدی به دست آمده از این پایگاه در سایر نقاط دنیا نیز بهره مند شویم.
وزیر دفاع یادآور شد:پایگاه رصد و مراقبت فضایی امام صادق (ع)، به منظور كشف، شناسایی، جست و جو و رصد اجسام فضایی ایجاد شده است.
سردار وحیدی ادامه داد: ردیابی راداری، ردیابی الكترواپتیكی و ردیابی رادیویی سه روشی است كه در این مركز برای جست و جو و ردیابی اجسام فضایی به كار گرفته می شود.



:: موضوعات مرتبط: دانستنی های نظامی , ,
:: برچسب‌ها: دانستني هاي نظامي , فضايي , ناو شكن بايندر ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: